املاک تبریز

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویج پانل یک نوع پوشش برای سقف و دیوار انواع سازه ها اعم از سالن ، کارخانجات ، صنایع سنگین و سبک ،
سردخانه ها ، اتاق های تمیز ، کلین روم ها و حتی مسکونی به کار میرود ،

ساندویچ پانل سقفی  دو طرفه ورق میباشد که با فوم پلی اورتان عایق بندی شده و دارای یک مفصل زبان و شیار است.
پانل  از 5 گام یا 3 گام  تشکیل شده است که مقاومت استاتیک خوبی دارد.
در ضخامت های مختلف هسته عایق برای سقف های ساختمان موجود است.

4 سانت
5 سانت
6سانت
8سانت
10سانت
15سانت
18سانت
20سانت

ضخامت نرمال  4 سانت میباشد و نسبت به نیاز به عایق بودن ساختمان ، اندازه فوم قالب تغییر است برای مثال در سردخانه ها ساندویچ پانل به ضخامت 10 سانت به کار میرود.

بازار ساندویچ پانل به تفکیک کاربرد :> ساختمان (دیوار)> ساختمان (سقف)> سردخانه> سایر ساندویچ پانل های فلزی بر اساس انواع:> ساندویچ پانل های EPS> پانل های ساندویچ PU> ساندویچ پانل های پشم شیشه ای> پانل های ساندویچ PF>

چند دلیل برای انتخاب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها بر اساس:
طول (2 تا 18 متر) ضخامت (40 تا 230 میلی متر)
نوع هسته (EPS ، پشم معدنی ، پلی اورتان)
مشخصات (صاف ، میکرو پروفایل ، روشن ، رنده ، و غیره)
پوشش های محافظ (پلی استر SP ، SP پلی استر مات مروارید ، سزار PUR 55 ، آلوزینک) ،
با پانل هایی که از رنگهای روکش فلزی ضدزنگ نیز استفاده می شود (بیرونی و داخلی)
هر پانل از چند لایه تشکیل شده است: هسته با عایق حرارتی ، روکش فلزی (بیرونی و داخلی) و پوشش هایی که از آسیب مکانیکی و خوردگی محافظت نمی شود.
برای مثال ، بیایید دو فناوری محبوب را که در ساخت و ساز ساختمان سازی انبار استفاده می شود ، مقایسه کنیم. در حالت اول ، پارتیشنهای خارجی از دیوارهای آجری دوتایی تشکیل شده اند ، در صورت دوم از پانل های ساندویچی تشکیل شده است.
با انتخاب مورد اول باید کارهای زیر را سفارش دهیم: ساخت دیوار ، نصب عایق حرارتی و سرانجام نصب لایه خارجی. با انتخاب ساندویچ پانل ، روند ساخت و ساز به مراتب پیچیدگی کمتر  و در نتیجه سریعتر و از همه مهمتر ارزان تر است.
پانل ها اجزاء تمام شده هستند ، برای نصب آسان ، به عنوان مثال ، مناسب هستند.
به یک سازه فولادی. با توجه به شرایط موجود در بازار خدمات ساخت و ساز ، زمان کار نقش اساسی در فرآیند بهینه سازی هزینه دارد. هرچه این ساختار سریعتر انجام شود ، هزینه های خدمات ساختمانی که در سالهای اخیر افزایش یافته است ، کمتر هزینه می کنیم.
روند سریع تکمیل ساختار همچنین به آغاز زودرس اشغال ترجمه می شود ، که باعث افزایش بازده سرمایه گذاری برای پروژه های تجاری می شود.

 

دلیل دیگر پانل های ساندویچ “سه پایه یا راه حل ویژه به نیازهای ویژه” در سه نوع اساسی موجود است. هر یک از هسته پنل خاصی استفاده می کند. بنابراین مواد با هسته های ساخته شده از پلی اورتان ، پشم معدنی و EPS وجود دارد.

هر یک از این راه حل ها برای رفع نیازهای خاص در نظر گرفته شده است. ساندویچ پانل پلی اورتان  بهترین و متداول ترین ماده عایق حرارتی در بازار است.
پس از سالها تسلط در بازار توسط مواد قدیمی تر ، مانند پشم معدنی یا EPS ، امروزه آنها را با معادل های بهتری در بازار ساخت و سازهای مسکونی ، به شکل تابلوهایی از جنس فوم پلی اورتان سخت – Thermano جایگزین می کنند.
پانل های ساندویچ با این هسته در درجه اول با خصوصیات عایق بندی حرارتی بهتر مشخص می شوند.
به این معنی که این نوع مواد توسط صاحبان پروژه انتخاب می شوند که به دنبال کاهش کل هزینه های گرمایشی هستند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع پنل ، امکان صرفه جویی در فضای داخل ساختمان است.
عایق حرارتی بهتر پارتیشن ها در مقایسه با سایر انواع سازه ها یا سنگ تراشی ها ، ضمن حفظ همان پارامترهای عایق حرارتی ، ضخامت دیواره کم تر هم میشود.
یکی دیگر از مزایای بسیار مهم ، تراکم پایین ماده ای است که از آن هسته ساخته می شود (40 کیلوگرم در متر مکعب).
این کار نصب را به میزان قابل توجهی ساده می کند زیرا هیچ ابزار یا تجهیزات خاصی در سایت پروژه مورد نیاز نیست.
ساندویچ پانل ها با هسته پشم معدنی نوع دوم پانل دارای دو مزیت است –
مقاومت در برابر آتش و کارایی عایق صوتی. یکی از ویژگی های پشم های معدنی ، رفتار آنها در آتش سوزی است.
در پانل ها  که هم آب بندی و هم میزان آتش سوزی پارتیشن برای 240 دقیقه حفظ می شود. این زمان کافی است تا افراد با خیال راحت از ساختمان خارج شوند و همچنین ضررهای احتمالی ناشی از آتش سوزی را به حداقل برسانند. یکی دیگر از ویژگی های مهم ، داشتن یک پارتیشن است که برای جلوگیری از انتقال سر و صدای بیش از حد طراحی شده است.
بهترین نسخه های پانل از قابلیت عایق صوتی خوبی برخوردار هستند که در عمل به یک مقاومت عایق صوتی تا 33 دسی بل تبدیل می شود. پانل های دارای هسته EPS تاریخچه ساندویچ پانل ها با EPS (پلی استایرن) آغاز شد.

با این حال ، این نوع هسته به تدریج با پشم معدنی و در درجه اول پلی اورتان جایگزین شده است.
اگر هر سه نوع پنل را با هم مقایسه کنیم ، EPS از نظر خصوصیات عایق حرارتی بین پشم معدنی و پلی اورتان قرار دارد. اما در واکنش به آتش ، نسبت به پشم معدنی پایین است. ساندویچ پانل های پلی استایرن (EPS) به نوبه خود راه حل بودجه ای هستند که می توانند با موفقیت در هر زمان که نیازی به سختی در برابر آتش سوزی یا عایق حرارتی نباشد ، استفاده شوند.
اتصالات پانل همچنین می توان به پانل ها پیوست. این امر در مورد انواع پانل های دارای هسته های پلی اورتان یا پشم های معدنی صدق می کند.
این کار هم برای پنل هایی که دارای اتصال دهنده های در معرض (نوع استاندارد) و اتصال دهنده های پنهان هستند (نوع به علاوه) ممکن است.

مقایسه لیست

مقایسه